Dag 15

9 augustus 2015 - Bern, Zwitserland

Camping  Eichholz  in Bern

Heeeel goed geslapen, dat doet een mens goed!!  We fietsen naar Sonceboz,  waar we de trein nemen naar  Biel. Het gaat om een stuk van 8 km. door een tunnel. Het wordt ook aangeraden om dit te doen, om op de fiets de tunnel te volgen is gevaarlijk. Voor € 1 p.p en de fietsen worden we aan de andere kant van de berg gebracht  In Biel drinken we koffie á 6.20 p.p. We gaan de Aare route volgen,deze route loopt een stuk gelijk met onze route. Het is een prachtig fietspad en vlak, dus kunnen lekker opschieten. Omdat we denken voor een groot deel van de route vlak te blijven langs de rivier, besluiten we deze route verder te volgen, hij komt ook uit bij Interlaken. Maar het is "pech" hebben, het is klimmen en dalen, we fietsen boven langs inplaats van onderlangs. Maar het is heerlijk fiets weer,  zonnetje blijft achter de wolken en af en toe een spatje regen is ook welkom.En we genieten van mooie route!!!! Het is echt duur hier, misschien komen we wel sterk vermagerd thuis!! Of we moeten op zoek naar sponsers, maar of we die vinden is ook de vraag? Maar we laten hierdoor de pret niet drukken, zolang de Euro’s nog uit de muur komen blijven we genieten! De camping is touristisch en ligt net buiten de stad Bern.We zijn ook even het zicht op de bergen kwijt. Morgen hopelijk in Wilderswil, camping Oberei hopelijk is daar nog een plaatsje voor ons! Lieve groeten van ons vieren. xxxx

1. Pa en ma bennekom:
    9 augustus 2015
    Nou nou goed gedaan jongens en meisjes. De afstand was Me aan de korte kant anders was ik mee gegaan maar. Je moet wel goed anders worden jullie. Van die magere scharminkel dus. Duur of niet. Blijf eten. .
  2. Ester:
    9 augustus 2015
    Toppie!! Genieten maar van een mooi land! Steeds weer leuk geschreven... je moet een boek gaan schrijven tante!!
  3. Nico-Wil Hoogteijling:
    10 augustus 2015
    Geweldig dat jullie al helemaal in Bern zijn: nog een stevig stukje en dan zijn jullie op het keerpunt" Zullen jullie niet schrikken van de prijzen om in de buurt van Interlaken ergens "naar boven te gaan met het O.V."!!!
    Sterkte en veel plezier, Nico en Wil
  4. Carolien:
    10 augustus 2015
    Geniet zeker van de mooie natuur.
    En rustig aandoen met het kopen van koffie etc. dan lukt het zeker gr.
  5. Carolien:
    Hallo mensen,

Ik moet van Sam doorgeven als jullie de Junchvrouw opgaan goeie schoenen aan trekken, want hij heeft daar ervaring mee gehad.
    Ik lees steeds voor wat jullie op de pc laten weten.
  6. Willem kohler:
    10 augustus 2015
    het is toch maar weer een wereld prestatie die jullie leveren en toch betrap ik mezelf er op dat na de vorige tochten die jullie volbracht hebben het nu een beetje gewoon gaat vinden en dit is volstrekte onzin natuurlijk dit is weer fantastie,s wat jullie weer volbrengen.
    hartelijke groeten truus en willem
  7. Henk Ria:
    Hallo allemaal
    Harstikke fijn dat jullie er zijn weer super gedaan hoor maar had ook niks anders verwacht.
    Maak maar mooie foto,s van de juchvrouw kunnen we weer mee genieten
    groetjes Henk Ria
  8. Beeltje Willemsen:
    11 augustus 2015
    Hallo alle vier,jullie zijn weer een eind opgeschoten zeg, tjonge wat goed, wat een kanjers in de fam. zeg, ben helemaal trots op jullie hoor! Tijdje niet gevolg in verband met hoofdpijn van het ouwe mins! Lieve schatten,heel veel succes hoor xxxxxx!
  9. Ria Brouwer:
    11 augustus 2015
    Gefeliciteerd jullie hebben het tot nog toe gered!!!
    En nu dat reisje langs de Rijn,Rijn, Rijn...
    Lekker van alles genieten op deze mooie aarde.