Dag 14

8 augustus 2015 - Bern, Zwitserland

Camping de Belfond    Tavannes       54 km.

Zwaar werk verricht vandaag, klimmen, en nog eens klimmen. Maar we zijn in Zwitserland, we worden beloond voor het zware werk, want wat is het hier prachtig!!! Bij de grensovergang  staan vier douane beambten, een van hen laat weten dat we door mogen fietsen. Dat zie je bij de Nederlandse grens niet meer! Het is hier weer heel anders dan Frankrijk.  We schrikken echt even van de prijzen, het is echt duur, sommige prijzen zijn echt het dubbele van wat we gewend zijn.  Vannacht flinke wind gehad, Jaap  is zijn slaapzak nog even uit geweest om wat extra scheerlijnen vast te zetten.  Maar dit was snel over, gelukkig!  Wat onrustig geslapen, de kerkklok  van het dorp sloeg ieder kwartier, en rumoerig op de camping. Het was vandaag minder warm, wel even lekker, en zelfs even regen gehad. We hebben de ruimte op de camping  en het is heel rustig.  Lekker vroeg naar bed, we zullen zeker beter slapen!!!!  Voor iedereen een fijn weekend!

1. Ben en nelie:
    9 augustus 2015
    Super kanjers,
    het is fantastisch om jullie verhalen te lezen, geweldig.
    En wat hebben jullie spieren en wils kracht, want dat kun je wel zeggen hoor, met al die avonturen en niet te vergeten de temperaturen....
    En dan nu wat de bedoeling is , in Zwitserland en dat is me mooi..
    Luitjes wat zullen jullie lekker slapen na dit bereikt te hebben vandaag . Nog heel veel veilig fiets plezier.
  2. Rinus & Tonny:
    9 augustus 2015
    Ook al is het hier en daar duur, jullie fietsreis blijft een avontuur.
    Super mensen wat een prestatie. Morgen dan het laatste stuk naar Wilderwill. De camping waar wij ook meerdere keren geweest zijn. Veel plezier en geniet van al het moois wij genieten mee van de mooie foto's. Groetjes en liefs uit Krimpen
  3. Carolien:
    10 augustus 2015
    Ik lees dat het soms niet meevalt, maar het komt zeker goed.