Dag 22

16 augustus 2015 - Mannheim, Duitsland

Camping   Strandbad Manheim  in Manheim   54.2 km.

Vandaag niet zoveel km. voor boeg, i.v.m campings op de route. Een uur later op de fiets, en we wilden tevens de Stad Speyer bezoeken.  Een prachtige stad met schitterende panden. We gaan echter niet verder dan een straat, waar we koffie met gebak nemen. Het is tenslotte zondag. Het heeft de hele nacht en tijdens de fietstocht geregend. Dus niet alleen de tent nat, maar ook wij. Het weer nodigt ons dan ook niet uit om Speyer wat beter te bekijken. Wat de route betreft wordt het wat eentonig, we hebben de afgelopen dagen eigenlijk maar weinig van de Rijn gezien. Heel veel dijken, een gebied wat kwetsbaar is voor het hoge water. Eigenlijk zijn we het eerste gedeelte van onze fietstocht wel erg verwend met al het moois om ons heen.  Dit is nu al de derde dag op rij dat we geen WIFI hebben. De campings zijn sober, terwijl de route best populair is, we komen heel veel fietsers tegen. Nu staan we wel langs de Rijn, horen voortdurend de vracht boten voorbij varen. We gaan nu lekker slapen, morgen weer vroeg op. Welterusten!