Dag 11 Camping Le Medival Turckheim 56 km.

5 augustus 2015 - Turckheim, Frankrijk

Dag 11     Camping Le Medival   Turckheim    56 km.

Het is een prachtige omgeving, we genieten enorm!!!!!   Gisteren al door hele mooie sfeervolle dorpjes gefietst, en vandaag is het niet anders.. We nemen de route du vin, het is klimmen en dalen , maar we hebben het er voor over.  We lunchen in Rebauville, in een soort bushokje om even uit de zon te zitten.  Mee-eters hoeven we niet te verwachten  want we gebruiken een mes voor de boter vervolgens voor de leverpastei, en dan nog eens voor de jam. En zo gaat het ook met de drinkbeker, voor de bouillon en dan voor de melk of thee. Nu lachen we erom!!!!! Maar thuis moeten weer niet aan denken!  Om in Ribeauville te komen moeten we een berg van 15%  omhoog  klimmen, Dat is bijna niet te doen met deze hitte!  Ribieauville is het heel druk  toeristische plaats. De moeite waard om te bekijken. Onder het genot van cappacino  € 5,00 p.p  besluiten we toch maar weer af te dalen naar het dal. Het kost de mannen toch teveel energie  om de  wijn route af te maken,  het moet niet de bedoeling zijn dat zij helemaal afgemat op de camping belanden.  De Flyer brengt mij met weinig moeite de berg op. Eigenlijk als ik de ondersteuning hoger zou zetten, kom ik fluitend de berg op. Maar ik fiets in de laagste versnelling en laagste ondersteuning om de snelheid niet al teveel te verhogen, Soms bij het laatste stukje helling moet de ondersteuning wat hoger.  We willen en blijven toch met elkaar op fietsen. We doen nog even wat huishoudelijke taken op de camping, en na de warme hap nog even het dorp in voor een kop koffie en een biertje op een van de vele gezellige terrasjes. Welterusten allemaal xxxxxxx

1. Sol:
    6 augustus 2015
    Oh wat klinkt dit allemaal gezellig. Volgend jaar ga ik ook mee tot Bennekom hihihi.
    Groetjes van ons, Sol Max en onze heksjes