Dag 3 28-07-2015

28 juli 2015 - Kyllburg, Duitsland

Camping Hetzingen      Nineggen-Bruck   96 km.

Vannacht niet geregend. We kunnen de tent droog meenemen! Is toch wel prettig! Het weer ziet er ook beter uit, en de wind hebben we regelmatig mee. We worden Duitsland ingeduwd. We hebben de spurt erin, en onderwijl halen we alvast de Duitse taal maar weer eens op. Dat werkt natuurlijk op de lachspieren. Ja, die Geurt heeft de humor nog niet verleerd! We drinken om 9 uur de koffie en om 11 uur zitten we al aan de lunch. We fietsen langs de Rur,prachtige omgeving, en prima fietspaden. En mijn Flyer doet het geweldig! Ik schakel zomaar van de hoge versnelling naar de lage en andersom, en fiets moeiteloos over de vele bruggetjes die we tegen komen onderweg. Nu merk ik heel goed dat de framehoogte ook veel beter bij mijn lengte past. Ik kan nu veel prima de kuiltjes en de plassen snel ontwijken! Een compliment voor Sjoerd van de Elternerfarrhadprofi die mij heeft weten de overtuigen dat dit type fiets de beste keus zou zijn. Na 75 km. krijgen we even een dipje, we verwennen onszelf in Kreuzau op kaffee mit kuchen. Dat smaakte!!!!! We hebben weer energie, en fietsen naar de geplande camping. Die viel pffff tegen! en besluiten 15 km. verder te fietsen. Die staat ons beter aan, wel drukker en groter. We zetten onze tenten op, laten de kok voor ons koken in het restaurant. Geurt en Jaap plakken nog even de band van Riek haar fiets want die blijkt toch lek te zijn. Douchen en duiken onze slaapzak in. Welterusten allemaal!!!!!!!!

1. Beeltje Willemsen:
    30 juli 2015
    Hoi alle vier, weer heel leuk, deze verhalen, fijn dat de wind jullie vrindje is, verder veel plezier kanjers, zou best mee willen! Xxxx
  2. Elly:
    31 juli 2015
    fijn dat de wind jullie verder duwde!